Project Description

Προβλήματα λόγου και ομιλίας στο σχολείο

1. Αρθρωτικά
2. Φωνολογικά
3. Αναπτυξιακή Καθυστέρηση Λόγου
(Γλωσσική Αναπτυξιακή Διαταραχή)

4. Βαρηκοΐα
5. Τραυλισμός

1. Αντικατάσταση ενός φθόγγου ή κατηγορίας φθόγγων από άλλο (π.χ. “τάτω” αντί για “κάτω”).
2. Αντιστροφή των πλησιέστερων φθόγγων ή συλλαβών μέσα σε μία λέξη (π.χ. “μπανόλι” αντί για “μπαλόνι”).
3. Παράλειψη φθόγγων ή συλλαβών σε μία λέξη (π.χ. “λόνι” αντί για “μπαλόνι”.
4. Αφομοίωση ενός φθόγγου ή συλλαβής από τον πλησιέστερο φθόγγο ή συλλαβή (π.χ. “μπαμπάνι” αντί για “μπαλόνι).
1. Ανατομικά προβλήματα (π.χ. ορθοδοντικές ανωμαλίες, βρεφική κατάποση, κλπ)
2. Απραξία: Απώλεια ικανότητας σκόπιμης κίνησης παρά τη διατήρηση κινητικότητας. Προκύπτει από βλάβη στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα.
3. Δυσαρθρία: Μερική έλλειψη συντονισμού μεταξύ φώνησης, άρθρωσης και αναπνοής που οφείλεται σε νευρομυικές διαταραχές.
4. Εσφαλμένη συνήθεια
1. Δεν απαιτείτε από το παιδί να μιλήσει καθαρά, όταν βλέπετε ότι έχει δυσκολία.
2. Δίνετε προσοχή σε αυτά που σας λέει. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες επικοινωνίας του.
3. Χρησιμοποιείτε και εξηγείτε καινούριες λέξεις.
4. Ενθαρρύνετε το παιδί να διηγείται ιστορίες και να δίνει οδηγίες.
5. Μιλάτε μαζί για τα έργα που βλέπει στην τηλεόραση. Συζητάτε για την υπόθεση, τους χαρακτήρες, κλπ.
6. Δίνετε έμφαση στις προθέσεις (“στο”, “από”, κλπ) όταν του δίνετε οδηγίες.
7. Συζητάτε για τις καθημερινές σας ασχολίες μαζί του. Του περιγράφετε τι κάνετε και πώς το κάνετε.
8. Του διαβάζετε παιδική λογοτεχνία/παραμύθια.